Polityka ciasteczek COOKIES

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji:

Polityka Cookies

Zgoda!
Zgoda!
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Sygnalista –

Sygnalista

 

W Banku Spółdzielczym w Stegnie promujemy i kierujemy się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki. Wdrożyliśmy Procedurę Zgłoszeń Wewnętrznych, aby każdy mógł skorzystać z przygotowanych kanałów zgłoszeń i poinformować nas o dostrzeżonych nieprawidłowościach lub zachowaniach, które są sprzeczne z wartościami banku. Każda z osób, która dokona zgłoszenia w dobrej wierze otrzyma od banku wsparcie oraz ochronę przed działaniami odwetowymi. Wszystkie zgłaszane wątpliwości będą analizowane z najwyższą starannością. Sygnalistą może być obecny lub były pracownik, współpracownik, kandydat, stażysta, dostawca, kontrahent, udziałowiec czy członek organów banku.

Sygnalista podlega ochronie wynikającej  z Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14.06.2024r. od chwili dokonania zgłoszenia, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia jest prawdziwa w momencie jego dokonywania i że stanowi informację o naruszeniu prawa.

 

Sposób zgłoszenia:

Zgłoszeń można  dokonywać ustnie lub pisemnie za pomocą dedykowanych kanałów dostępnych w banku. Osobami upoważnionymi do przyjmowania zgłoszeń i następnie ich rozpatrywania (podejmowania działań następczych) są: Aneta Sikora i Norbert Puszczewicz pełniących funkcję wyjaśniających.

 

  1. Zgłoszenia ustne mogą być dokonywane osobiście – poprzez spotkanie z osobą przyjmującą zgłoszenia, zorganizowane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia przez sygnalistę takiego zgłoszenia.
  2. Zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane w formie:
  1. papierowej  – za pomocą tradycyjnej poczty papierowej  –    zgłoszenie takie powinno  być przysłane w dwóch kopertach: na zewnętrznej dane adresowe banku, na wewnętrznej opis “Zgłoszenia naruszenia prawa”;
  2. elektronicznej – na adres e-mail: sygnalista@bsstegna.pl .

 

Jak zredagować treść zgłoszenia:

  1. Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie.
  2. Zachęcamy, aby w zgłoszeniu opisywać wszystkie znane szczegóły danej sytuacji, wskazywać, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
  3. Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy, abyście podawali adres do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

 

Klauzula informacyjna w związku ze zgłoszeniem naruszenia znajduje się pod wskazanym linkiem:

Klauzula informacyjna

 

Zachęcamy, aby każdy kto ma wiedzę o naruszeniach skorzystał z procedury i dokonał zgłoszenia.