W Banku Spółdzielczym w Stegnie promujemy i kierujemy się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki. Wdrożyliśmy Procedurę Zgłoszeń Wewnętrznych, aby każdy mógł skorzystać z przygotowanych kanałów zgłoszeń i poinformować nas o dostrzeżonych nieprawidłowościach lub zachowaniach, które są sprzeczne z wartościami banku. Każda z osób, która dokona zgłoszenia w dobrej wierze otrzyma od banku wsparcie oraz ochronę przed działaniami odwetowymi. Wszystkie zgłaszane wątpliwości będą analizowane z najwyższą starannością. Sygnalistą może być obecny lub były pracownik, współpracownik, kandydat, stażysta, dostawca, kontrahent, udziałowiec czy członek organów banku.
Sygnalista podlega ochronie wynikającej z Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14.06.2024r. od chwili dokonania zgłoszenia, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia jest prawdziwa w momencie jego dokonywania i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
Sposób zgłoszenia:
Zgłoszeń można dokonywać ustnie lub pisemnie za pomocą dedykowanych kanałów dostępnych w banku. Osobami upoważnionymi do przyjmowania zgłoszeń i następnie ich rozpatrywania (podejmowania działań następczych) są: Aneta Sikora i Norbert Puszczewicz pełniących funkcję wyjaśniających.
Jak zredagować treść zgłoszenia:
Klauzula informacyjna w związku ze zgłoszeniem naruszenia znajduje się pod wskazanym linkiem:
Zachęcamy, aby każdy kto ma wiedzę o naruszeniach skorzystał z procedury i dokonał zgłoszenia.