BLIK to sposób płatności mobilnych.
– dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
– wypłatę gotówki w bankomatach oznaczonych logo BLIK
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze smartfonów, którzy ściągną aplikacje PORTFEL SGB i maja aktywną min. 1 kartę płatniczą (Visa, Mastercard).
– Odwiedź najbliższą placówkę Banku Spółdzielczego w Stegnie i poproś o wygenerowanie identyfikatora.
– Pobierz na telefon aplikację Portfel SGB.
– Wprowadź otrzymany identyfikator w odpowiednim polu oraz wpisz otrzymany kod SMS.
I już! Od teraz możesz używać BLIKA. To takie proste!
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Klienci Banku Spółdzielczego w Stegnie mogą korzystać z BLIKA bezpłatnie.
Należy niezwłocznie poinformować bank. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.